Γίνεται σε μέσα τα οποία μαζεύουν πολύ κόσμο, όπως πχ στην τηλεόραση, στο internet σε διάφορες ιστοσελίδες, στο ραδιόφωνο, κλπ και πραγματοποιείται με πολλούς τρόπους.
Η διαφήμιση στην τηλεόραση περιλαμβάνει... συνήθως ένα τηλεοπτικό σποτ που διαρκεί έως 30 δευτερόλεπτα. Αν και οι συνήθειες των χρηστών εξελίσσονται με γρήγορους ρυθμούς, η τηλεοπτική διαφήμιση από καιρό θεωρείται η πιο αποτελεσματική μορφή διαφήμισης.
Η ΔΟΜΗ ΜΙΑΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
Στις μέρες μας η διαφήμιση παρουσιάζεται παντού: στις εφημερίδες, στα περιοδικά, στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, στο διαδίκτυο, στους τοίχους(αφίσες)
Η διαφήμιση πληροφορεί και ενημερώνει για τα προϊόντα που υπάρχουν στην αγορά. Βέβαια το κάνει τις περισσότερες φορές ελκυστικά για να πείσει τον καταναλωτή να τα αγοράσει. Άραγε λέει την αλήθεια; Ή μήπως προβάλλει μόνο τα πλεονεκτήματα ενός προϊόντος και δεν αναφέρεται καθόλου στα τυχόν μειονεκτήματα;
Η διαφήμιση πληροφορεί και ενημερώνει για τα προϊόντα που υπάρχουν στην αγορά. Βέβαια το κάνει τις περισσότερες φορές ελκυστικά για να πείσει τον καταναλωτή να τα αγοράσει. Άραγε λέει την αλήθεια; Ή μήπως προβάλλει μόνο τα πλεονεκτήματα ενός προϊόντος και δεν αναφέρεται καθόλου στα τυχόν μειονεκτήματα;
Αντικείμενο
Το αντικείμενο είναι ο όρος της πρότασης που φανερώνει που μεταβαίνει η ενέργεια του υποκείμενου. Το αντικείμενο μπορεί να είναι πρόσωπο ή πράγμα ή κατάσταση και μπαίνει συνήθως σε μια από τις πλάγιες πτώσεις, συνήθως στην αιτιατική.
Π.χ. Η Μαρία άνοιξε (τι;) την πόρτα.
Το άμεσο αντικείμενο: Είναι το πρόσωπο ή το πράγμα στο οποίο φθάνει άμεσα η ενέργεια του υποκείμενο.
Π.χ. Ο ξυλοκόπος κόβει τα ξύλα.
Έμμεσο λέμε το αντικείμενο στο οποίο μεταβαίνει έμμεσα η ενέργεια του ρήματος.
Το άμεσο αντικείμενο είναι συνήθως σε πτώση αιτιατική και για να το βρούμε ρωτάμε «τι;».
Το έμμεσο αντικείμενο είναι συνήθως σε πτώση γενική και για να το βρούμε ρωτάμε «σε ποιον;».
Κάποιες φορές το έμμεσο είναι και σε πτώση αιτιατική. Τότε ρωτάμε «ποιον;».
Ευθύς και πλάγιος λόγος
Στον ευθύ λόγο μεταφέρουμε το διάλογο έτσι ακριβώς όπως τον ακούσαμε.
- Γιατί έφερες το μικρόφωνο;
- Για να ακούγομαι καλά.
- Για να ακούγομαι καλά.
Στον ευθύ λόγο, πριν από τα λόγια κάποιου, που τα καταγράφουμε όπως ακριβώς τα είπε, βάζουμε παύλα και απ΄ αυτή δυο τελείες.
Στον πλάγιο λόγο περιγράφουμε το διάλογο που έγινε:
Ο δάσκαλος ρώτησε την Ελένη γιατί έφερε μικρόφωνο και αυτή
απάντησε ότι το έφερε για να ακούγεται καλά.
Για να μετατρέψουμε τον ευθύ σε πλάγιο λόγο κάνουμε τα παρακάτω:
Για να δούμε κάποιες διαφημίσεις από τα χρόνια των γονιών σας…και τα δικά μου χρόνια. Διάλεξα μερικές από τις αγαπημένες μου!
Πώς φτιάχνουμε μία διαφήμιση
Όταν φτιάχνουμε μία διαφήμιση, προσέχουμε:
- 1.Να ονομάσουμε το προϊόν και τη μάρκα του.
- 2.Να σκεφτούμε μια έξυπνη σύντομη συνθηματική φράση (σλόγκαν).
- 3.Να γράψουμε ένα μικρό κείμενο με τα πλεονεκτήματα του προϊόντος.
- 4.Να ομορφύνουμε τη διαφήμισή σας με μια «ζωντανή» εικόνα σε έντονα χρώματα (θα μπορούσε να έχει κάποια σχέση και με τη σύντομη φράση-σλόγκαν).
- 5.Να χρησιμοποιήσουμε αρκετά σημεία στίξης (κυρίως ερωτηματικά, θαυμαστικά, αποσιωπητικά), προστακτική (ή υποτακτική) έγκλιση και πολλά επίθετα στον συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό
- Παραδείγματα:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου