Σελίδες

Πέμπτη 13 Μαΐου 2021

Γλώσσα Ε΄ :Τηλεόραση και διαφήμιση


Διαφήμιση
 είναι ένας τρόπος κατά τον οποίο κάποιος προβάλλει το προϊόν ή τις υπηρεσίες του σε άλλα άτομα - σε υποψήφιους αγοραστές. Συνήθως η διαφήμιση είναι επί πληρωμή. 

Γίνεται σε μέσα τα οποία μαζεύουν πολύ κόσμο, όπως πχ στην τηλεόραση, στο internet σε διάφορες ιστοσελίδες, στο ραδιόφωνο, κλπ και πραγματοποιείται με πολλούς τρόπους.

Τετράδιο εργασιών

​Η διαφήμιση στην τηλεόραση περιλαμβάνει... συνήθως ένα τηλεοπτικό σποτ που διαρκεί έως 30 δευτερόλεπτα. Αν και οι συνήθειες των χρηστών εξελίσσονται με γρήγορους ρυθμούς, η τηλεοπτική διαφήμιση από καιρό θεωρείται η πιο αποτελεσματική μορφή διαφήμισης.
Η ΔΟΜΗ ΜΙΑΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ


Στις μέρες μας η διαφήμιση παρουσιάζεται παντού: στις εφημερίδες, στα περιοδικά, στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, στο διαδίκτυο, στους τοίχους(αφίσες)
Η διαφήμιση πληροφορεί και ενημερώνει για τα προϊόντα που υπάρχουν στην αγορά. Βέβαια το κάνει τις περισσότερες φορές ελκυστικά για να πείσει τον καταναλωτή να τα αγοράσει. Άραγε λέει την αλήθεια; Ή μήπως προβάλλει μόνο τα πλεονεκτήματα ενός προϊόντος και δεν αναφέρεται καθόλου στα τυχόν μειονεκτήματα;

Αντικείμενο

Το αντικείμενο είναι ο όρος της πρότασης που φανερώνει που μεταβαίνει η ενέργεια του υποκείμενου. Το αντικείμενο μπορεί να είναι πρόσωπο ή πράγμα ή κατάσταση και μπαίνει συνήθως σε μια από τις πλάγιες πτώσεις, συνήθως στην αιτιατική.
                     
                                 Π.χ. Η Μαρία άνοιξε (τι;) την πόρτα.
Το άμεσο αντικείμενο: Είναι το πρόσωπο ή το πράγμα στο οποίο φθάνει άμεσα η ενέργεια του υποκείμενο.
Π.χ. Ο ξυλοκόπος κόβει τα ξύλα. 

Έμμεσο λέμε το αντικείμενο στο οποίο μεταβαίνει έμμεσα η ενέργεια του ρήματος.


Το άμεσο αντικείμενο είναι συνήθως σε πτώση αιτιατική και για να το βρούμε ρωτάμε «τι;».

Το έμμεσο αντικείμενο είναι συνήθως σε πτώση γενική και για να το βρούμε ρωτάμε «σε ποιον;».

Κάποιες φορές το έμμεσο είναι και σε πτώση αιτιατική. Τότε ρωτάμε «ποιον;».

Ευθύς και πλάγιος λόγος

Στον ευθύ λόγο μεταφέρουμε το διάλογο έτσι ακριβώς όπως τον ακούσαμε.
- Γιατί έφερες το μικρόφωνο;
- Για να ακούγομαι καλά.

Στον ευθύ λόγο, πριν από τα λόγια κάποιου, που τα καταγράφουμε όπως ακριβώς τα είπε, βάζουμε παύλα και απ΄ αυτή δυο τελείες.
Στον πλάγιο λόγο περιγράφουμε το διάλογο που έγινε:
Ο δάσκαλος ρώτησε την Ελένη γιατί έφερε μικρόφωνο και αυτή 
απάντησε ότι το έφερε για να ακούγεται καλά.
Για να μετατρέψουμε τον ευθύ σε πλάγιο λόγο κάνουμε τα παρακάτω:
  • προσθέτουμε τα πρόσωπα ή αντωνυμίες (δάσκαλος, Ελένη)
  • χρησιμοποιούμε συνδέσμους (αν, ότι)
  • χρησιμοποιούμε ρήματα όπως ρώτησε, απάντησε, είπε κ.ά.
  • αλλάζουμε από πρώτο πρόσωπο σε τρίτο πρόσωπο τα ρήματα
  • οι ευθείες ερωτήσεις γίνονται πλάγιες
  • Παραλείπουμε τις παύλες
  • Αν χρειάζεται αλλάζουμε το χρόνο του ρήματος
Για να δούμε κάποιες διαφημίσεις από τα χρόνια των γονιών σας…και τα δικά μου χρόνια. Διάλεξα μερικές από τις αγαπημένες μου!

Πώς φτιάχνουμε μία διαφήμιση

Όταν φτιάχνουμε μία διαφήμιση, προσέχουμε:

  • 1.Να ονομάσουμε το προϊόν και τη μάρκα του.
  • 2.Να σκεφτούμε μια έξυπνη σύντομη συνθηματική φράση (σλόγκαν).
  • 3.Να γράψουμε ένα μικρό κείμενο με τα πλεονεκτήματα του προϊόντος.
  • 4.Να ομορφύνουμε τη διαφήμισή σας με μια «ζωντανή» εικόνα σε έντονα χρώματα (θα μπορούσε να έχει κάποια σχέση και με τη σύντομη φράση-σλόγκαν).
  • 5.Να χρησιμοποιήσουμε αρκετά σημεία στίξης (κυρίως ερωτηματικά, θαυμαστικά, αποσιωπητικά), προστακτική (ή υποτακτική) έγκλιση και πολλά επίθετα στον συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό
  • Παραδείγματα:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου