Σελίδες

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

Η συμμετοχή του 2ου Δημοτικού Σχολείου Πολυγύρου στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

 Το 2o Δημοτικό Σχολείο Πολυγύρου  συμμετείχε με δύο ομάδες μαθητών της ΣΤ' τάξης στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά Δημοτικού, με τίτλο "Η δική μου πόλη", ο οποίος διοργανώνεται από τον....
μη κερδοσκοπικό οργανισμό WRO Hellas με την υποστήριξη του OTE και της COSMOTE. Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας για τη διάδοση της νέας εκπαιδευτικής μεθόδου STEM (Science - Technology - Engineering - Mathematics) και την ένταξή της στο σύστημα διδασκαλίας και εκπαίδευσης μαθητών στην Ελλάδα.

 Η συνολική εργασία με στόχο την τελική συμμετοχή των μαθητών στο διαγωνισμό, αποτέλεσε ένα καινοτόμο πρόγραμμα εφαρμογής στο σχολείο μας, ενταγμένο στα πλαίσια πολιτιστικής και περιβαλλοντικής θεματολογίας.
Οι μαθητές, αφού πρώτα γνώρισαν το περιβάλλον προγραμματισμού Scratch και διδάχθηκαν βασικές έννοιες του προγραμματισμού, κλήθηκαν στην συνέχεια να συλλάβουν κατασκευαστικές ιδέες, περιβαλλοντικές και πολιτιστικές, σχετικές με την πόλη του Πολυγύρου. Μέσα από τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, σχεδίασαν και κατασκεύασαν με υλικό του εκπαιδευτικού πακέτου LEGO WeDo μοντέλα ρομποτικής που αυτοματοποιούν τις ιδέες τους. Με τη βοήθεια του Scratch δημιούργησαν κατάλληλα προγραμματιστικά σενάρια που αλληλεπιδρούν με τα ρομποτικά μοντέλα και ολοκλήρωσαν το ταξίδι τους στη χώρα της Ρομποτικής με την παρουσίαση των εργασιών τους στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Κεντρικής Μακεδονίας που πραγματοποιήθηκε στο 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, το Σάββατο 7 Μαρτίου 2015.
Σας παρουσιάζουμε λοιπόν τις εργασίες των δύο ομάδων .
Ομάδα "EQ Girls"
Η ιδέα για την κατασκευή του συγκεκριμένου μοντέλου προήλθε μέσα από την επιθυμία των μαθητών να τονίσουν την ανάγκη λήψης μέτρων αντισεισμικής προστασίας, προκειμένου να διασώσουν ακόμη και τα ιστορικά κτίρια της πόλης τους, όπως είναι το Δημαρχείο, χτισμένο το 1870. Χρησιμοποιώντας έναν κινητήρα για την κίνηση ενός πυροσβεστικού οχήματος και δύο αισθητήρες (κλίσης και απόστασης) τοποθετημένους σε ένα παραδοσιακό σπίτι, οι μαθητές προσομοίωσαν το γεγονός μιας σεισμικής δόνησης και την επιχείρηση τυχόν διάσωσης.

Ομάδα "B-Boys"
Θέλοντας να στείλουν ένα ηχηρό μήνυμα στην πόλη τους για την ανάγκη αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας ως ανανεώσιμης πηγής, οι μαθητές επέλεξαν να κατασκευάσουν τον ανεμόμυλο που βρίσκεται στην Παραλία των Καλυβών του δήμου Πολυγύρου, συνδέοντας έτσι τη σύγχρονη αυτή ανάγκη με την παράδοση. Με τη χρήση ενός κινητήρα για την περιστροφή των ελίκων της φτερωτής του ανεμόμυλου, ενός αισθητήρα κλίσης για την αναπαράσταση ενός ανεμοδείκτη και ενός αισθητήρα κίνησης για την πραγματοποίηση διαλόγου, κατάφεραν να προσομοιώσουν την αυτόματη περιστροφή των ελίκων ανάλογα με την κατεύθυνση του ανέμου που "καταγράφει" ο ανεμοδείκτης.
Και οι δύο ομάδες μαθητών έζησαν μια μοναδική εμπειρία μέσα από το διαγωνισμό αυτόν και εκπροσώπησαν επάξια το σχολείο μας, γι' αυτό και τους αξίζουν θερμά συγχαρητήρια! 
Προπονητές των δύο ομάδων ήταν ο καθηγητής Πληροφορικής κ. Γεώργιος Αλεξιάδης και η δασκάλα κα. Στυλιανή Σιούλη. 
Υποστηρικτές και συνεργάτες στο όμορφο αυτό ταξίδι που ζήσαμε υπήρξαν ο διευθυντής του σχολείου κ. Ιωακείμ Μυλωνάς, οι δασκάλες κα. Ευγενία Φιλντίση και κα. Μαρία Πεύκου, όπως επίσης και οι καθηγήτριες Αγγλικών κα. Σοφία Πεσιρίδου και κα. Αιμιλία Μιχαλούδη.
 Ιδιαίτερες ευχαριστίες αποδίδονται φυσικά και στους γονείς των μαθητών που ταξίδευσαν κι αυτοί μαζί μας, κυριολεκτικά και μεταφορικά, παρέχοντας την αμέριστη συμπαράστασή τους.
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου