Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ

http://comicstrades.files.wordpress.com/2010/11/xlite3.gif
291344-2n6vw3b.gif
ΚΑΛΑΝΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
Χριστούγεννα, πρωτούγεννα, 
πρώτη γιορτή του χρόνου.

Για βγείτε, δέστε, μάθετε:
πού ο Χριστός γεννάται;

Γεννάται κι ανατρέφεται
με μέλι και με γάλα.

Το μέλι τρών’ οι άρχοντες
το γάλα οι αφεντάδες!

Ανοίξτε τα κουτάκια σας,
τα κατακλειδωμένα,

και δώστε μας τον κόπο μας
απ’ το χρυσό πουγγί σας.

Αν είστε απ’ τους πλούσιους,
φλουριά μην τα λυπάστε

κι αν είστε απ’ τους δεύτερους,
τάληρα και δραχμίτσες

κι αν είστε απ’ τους πιο φτωχούς, 
ένα ζευγάρι κότες

και δώστε μας τον κόπο μας
να πάμε σ’ άλλη πόρτα

καλημέρα, καλησπέρα,

καλή σου μέρα αφέντη με την κυρά.

ΚΑΛΑΝΤΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ 
 Σύκου κυρά μου και άνοιξι
την πόρτα την καρένια 
έχω δυο λόγια να σι πω 
γλύκα και ζαχαρένια 
το καλαθούδιμ θέλει αυγά 
κι τσέπι μου καρίδια
και το χρυσό μαντίλι μου
πιντέξι μεταλίκια.
''Σύκου θιαμ και δώσ΄μου κλικ
να μην σε φάνε οι λύκοι 
και τα σαράντα λυκούδια''.  

Κάλαντα των Θεοφανίων

vaptisi.jpg

Σήμερα τα φώτα κι ο φωτισμός
η χαρα μεγάλη κι ο αγιασμός.
Κάτω στον Ιορδάνη τον ποταμό
κάθετ' η κυρά μας η Παναγιά.
'Οργανo βαστάει, κερί κρατεί
και τον Αϊ-Γιάννη παρακαλεί.
'Αϊ-Γιάννη αφέντη και βαπτιστή
βάπτισε κι εμένα Θεού παιδί.
Ν' ανεβώ επάνω στον ουρανό
να μαζέψω ρόδα και λίβανο.
Καλημέρα, καλημέρα,
Καλή σου μέρα αφέντη με την κυρά.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤ1 ΤΑΞΗΣ 
291344-2n6vw3b.gif

Δεν υπάρχουν σχόλια: